Veelgestelde vragen

AFSPRAAK MAKEN & CONTACT INFORMATIE

Wil je graag een gezellige make-up workshop volgen? Alleen, met vriendinnen of voor een speciale gelegenheid? Bij ons zit je dan zeker goed! In de make-up workshop leren wij jou iedere stap om je eigen look te maken: van dag make-up tot een stralende avondlook. Wil je liever dat je make-up door onze make-up artist gedaan wordt? Just sit back & relax en wij doen de rest. Van tevoren bespreek je met de make-up artist wat jouw wensen zijn en daarna kun je achteroverleunen terwijl wij jou laten shinen! Meer informatie over deze mogelijkheden vind je hier.


Heb je een keuze kunnen maken? We’re just a phone call away 😉 Om een afspraak in te plannen voor een make-up workshop of om je make-up te laten doen kun je bellen naar de vestiging bij jou in de buurt: Veenendaal (0318-769286) of Utrecht (030-7370762) en dan zien wij je snel!

Wat leuk dat jij erover nadenkt om INGLOT-producten te verkopen in jouw salon of winkel! 

  

Wij bieden verschillende mogelijkheden aan voor partners, dus dit kan zeker! Graag lichten we dit verder toe in een persoonlijk vrijblijvend gesprek bij ons op locatie. Zou je hier een afspraak voor willen inplannen of meer informatie over willen ontvangen? Mail dan naar info@inglotbenelux.nl en dan nemen we snel contact met je op!

Ask us anything! Heb je een vraag over onze producten, je bestelling, onze webshop of iets anders? Laat het ons weten! 


Online chat: tussen 09.00 – 17.00 uur op werkdagen

Telefonisch: 0318-769286 tussen 09:00 - 17:00 op werkdagen.

Mail: info@inglotbenelux.nl, we proberen je vraag binnen 48 uur te beantwoorden!

Social Media: Instagram @inglot_nl of Facebook @inglotnl  

VRAGEN OVER ONZE PRODUCTEN

Het hele make-upassortiment van INGLOT is, net als de producten voor de verzorging van het gezicht, parabenenvrij. Dit betekent dat de producten zo samengesteld zijn om het risico van huidallergieën tot een minimum te beperken. Uiteraard is er nooit een 100% garantie voor het uitsluiten van allergieën of een overgevoeligheidsreactie. Als je bijvoorbeeld eerder al overgevoeligheidsreacties hebt gehad na het gebruik van cosmetische producten, kan het zijn dat je overgevoelig bent voor een bepaald ingrediënt (dit hoeft geen allergie te betekenen). Het beste kan je dan een kleine test uitvoeren.

Vraag ons om bij je bestelling een kleine hoeveelheid van je bestelde product als sample mee te sturen, zodat je dit kan testen of kom gezellig langs in een van onze vestigingen in Utrecht of Veenendaal en dan helpen wij je met alle liefde.


Breng een hoeveelheid product ter grootte van een munt aan op de binnenkant van de onderarm en wacht, in het ideale geval, een hele dag. Als het gebied rood wordt of een andere reactie vertoont, bevat het product waarschijnlijk een grondstof waar je niet tegen kunt. Als er geen reacties zijn, kun je het product rustig gebruiken. In het geval van bijwerkingen, vragen we je die aan ons door te geven: neem contact op of ga naar het dichtstbijzijnde INGLOT-verkooppunt, waar de benodigde informatie wordt gevraagd om naar het hoofdkantoor in Polen te sturen.

Bij INGLOT zijn wij zeer begaan met het welzijn van onze klanten, onze producten worden dan ook zorgvuldig en volgens de laatste richtlijnen ontwikkeld dan wel aangepast. Hierbij houden we ook altijd rekening met de meest gevoelige huid!

Nikkel

Er zit geen nikkel in de producten van INGLOT verwerkt. Hoewel onze ingrediëntenlijsten compleet zijn en natuurlijk aan de wet voldoen, is het onmogelijk om te controleren of aan de oorsprong van de gebruikte grondstoffen geen zeer kleine - in de grootte van delen per miljoen - sporen bevatten van enkele stoffen die niet op de lijst staan, waaronder nikkel. Noch INGLOT, noch de andere cosmetische bedrijven kunnen dus met zekerheid de absolute afwezigheid van dit metaal geven.

Parabenen

Er worden geen parabenen in de producten van INGLOT gebruikt. De aanduiding "paraben free" staat duidelijk vermeld op de verpakking
van ieder product en in de beschrijvingen op onze website.


Parfum
Indien er parfum in onze producten zit, is deze zeer zorgvuldig geselecteerd op zowel geur als verdraagbaarheid. Wij proberen zoveel
mogelijk te werken met parfums zonder allergenen, waardoor deze minder snel problemen zal geven. Als allergenen aanwezig zijn, zal dit op het etiket vermeld staan.
Het parfum staat, indien aanwezig, aangegeven op de ingrediëntenlijst als PARFUM of FRAGRANCE.   

Nee zeker niet, INGLOT loves animals! Al onze make-up items zijn daarom volledig dierproefvrij. INGLOT voert geen tests uit op dieren en geeft daar ook geen opdracht voor, zoals in de betreffende Europese wetgeving wordt voorgeschreven. In 2014 is INGLOT dan ook officieel dierproefvrij gecertificeerd door TÜV Rheinland in Polen.

Verder benadrukken we dat INGLOT bij de ontwikkeling van nieuwe producten controleert of er geen dierproeven zijn uitgevoerd op grondstoffen. We only test on friends & family 😊

Het is zelfs zo dat 60% van ons gehele assortiment Vegan gecertificeerd is met het V-label. Nu vraag je je misschien af wat het verschil is tussen dierproefvrij & vegan: Wanneer een product vegan gecertificeerd is, betekent dit dat er ook geen dierlijke bijproducten in verwerkt zijn. Hierbij kun je denken aan Bijenwas, Lanoline (wolvet) en Carmine (een natuurlijk pigment gemaakt van luizen).  

Great news! Er zijn veel items in ons assortiment officieel Halal gecertificeerd. Dit houdt in dat de items geen dierlijke ingrediënten bevatten en alcoholvrij zijn. Hierdoor zijn alle producten die Halal gecertificeerd zijn, ook vegan. Ook de productie van de items, onder eigen toezien, voldoet aan de islamitische regelgeving wat betreft Halal producten. De items zijn officieel Halal gecertificeerd.   

VRAGEN OVER BESTELLINGEN

Wanneer je graag je bestelling wilt annuleren of wijzigen, kan je zo snel mogelijk contact opnemen met onze klantenservice. Bel naar 0318 769 286 of mail naar info@inglotbenelux.nl. Dit kan alleen wanneer je bestellingstatus nog niet op “Bestelling wordt verwerkt” of “Bestelling is verzonden” staat. 

  

Staat jouw bestelling al op ‘’Bestelling wordt verwerkt’’ of ‘’Bestelling is verzonden’’? Dan kunnen wij helaas jouw order niet meer wijzigen of annuleren. Het pakket is dan al onderweg naar jouw huis! 🏡

RUILEN & RETOURNEREN

Wat jammer dat je niet helemaal tevreden bent met jouw producten! 😔 Kunnen wij jou persoonlijk verder helpen om hier verandering in te brengen? Neem dan contact met ons op via de chat, mail, of telefoon. 

Wil je toch een product of bestelling retourneren? Je hebt het recht om jouw bestelling - tot 14 (kalender)dagen na ontvangst - te retourneren. Meld via deze link je retour aan. Na het indienen van de retouraanvraag, zullen wij de retour beoordelen en hoor je zo snel mogelijk van ons of deze goedgekeurd is.

Niet tevreden of het verkeerde product besteld? Je kunt deze retourneren mits het aan de volgende voorwaarden voldoet:
- Cosmeticaproducten zijn zogenaamde hygiëneproducten en mogen alleen geretourneerd worden als ze ongeopend en ongebruikt zijn
- Je kunt een product terugzenden als je binnen 14 dagen na ontvangst een retouraanvraag hebt gedaan.

Helaas is/zijn (een aantal) product(en) beschadigd aangekomen, wat nu?
Wanneer één of meer producten beschadigd of helemaal stuk is/zijn, kun je contact opnemen met onze klantenservice via mail, livechat of telefoon, dan zorgen wij voor een passende oplossing!

Ik heb een verkeerd product ontvangen/ verkeerde aantallen ontvangen, wat nu?
Bij verkeerd geleverde producten of onjuiste aantallen kun je jouw bestelling kosteloos retourneren. Mits je binnen 48 uur na levering van jouw pakket contact opneemt met onze klantenservice via mail, livechat of telefoon

Bij het ontvangen van onjuiste aantallen zullen wij de producten kosteloos nasturen mits je binnen 48 uur na levering van jouw pakket contact opneemt met onze klantenservice via mail, livechat of telefoon.

Kan ik een artikel ruilen voor een ander product of een andere kleur?
Wij ruilen geen aankopen om voor andere artikelen en/of kleurnummers dan jouw origineel bestelde item(s). Wil je liever een compleet ander product of kleurnummer ontvangen, dan zul je jouw aankoop retour moeten sturen en de gewenste producten opnieuw moeten bestellen in de webshop. Dit is echter alleen mogelijk wanneer de producten ongebruikt en ongeopend zijn. De retourkosten zijn voor eigen rekening. Wanneer jouw retourzending is goedgekeurd, zullen wij overgaan tot terugbetaling van jouw aankoopbedrag, exclusief verzendkosten. 

Verzendkosten retourzending
Wanneer je iets wilt terugsturen omdat het niet aan jouw verwachtingen voldoet, zijn de verzendkosten voor eigen rekening. Gemaakte verzendkosten vallen namelijk niet onder het herroepingsrecht. Het retourneren van verkeerd geleverde producten of producten waar iets mis mee is kunnen kosteloos worden geretourneerd. Inglot Benelux is niet aansprakelijk voor beschadigde of zoek geraakte retourzendingen.

Klik hier om te retourneren