Veelgestelde vragen

Hoe kan ik een afspraak maken voor een make-up workshop of om mijn make-up te laten doen?

Wil je graag een gezellige make-up workshop volgen, alleen of met vriendinnen of heb je een speciale gelegenheid waarvoor je de show van de avond bent, of wil je juist liever een natuurlijke look? Bij ons zit je dan zeker goed! In de make-up workshop leren wij jou iedere stap om je eigen look te maken. Wil je liever dat je make-up gedaan wordt? Just sit back & relax en wij doen de rest. Van tevoren bespreek je met de make-up artist wat jouw wensen zijn en daarna kun je achteroverleunen terwijl wij jou laten shinen!  Meer informatie over deze mogelijkheden vind je hier.

Heb je een keuze kunnen maken? We’re just a phone call away 😉 Om een afspraak in te plannen voor een make-up workshop of om je make-up te laten doen kun je bellen naar onze brand store in Veenendaal (0318-769286) en dan zien wij je snel!


Ik heb last van huidallergieën. Kan ik de producten van INGLOT gebruiken?
Het hele make-upassortiment van INGLOT is, net als de producten voor de verzorging van gezicht parabenenvrij, ofwel samengesteld om het risico van huidallergieën tot een minimum te beperken. Uiteraard is er nooit een 100% garantie voor het uitsluiten van allergieën of een overgevoeligheidsreactie. Als je al bijvoorbeeld eerder overgevoeligheidsreacties hebt gehad na het gebruik van cosmetische producten, kan het zijn dat je overgevoelig bent voor een bepaald ingrediënt, dit hoeft geen allergie te betekenen. Het beste kan je dan een kleine test uitvoeren.

Vraag ons om bij je bestelling een kleine hoeveelheid van je bestelde product als sample mee te sturen, zodat je dit kan testen of kom gezellig langs in onze brand store (Veenendaal) en dan helpen wij je met alle liefde.

Breng een hoeveelheid product ter grootte van een munt aan op de binnenkant van de onderarm en wacht, in het ideale geval, een hele dag. Als het gebied rood wordt of een andere reactie vertoont, bevat het product waarschijnlijk een grondstof waar je niet tegen kunt. Als er geen reacties zijn, kun je het product rustig gebruiken. In het geval van bijwerkingen, vragen we je die aan ons door te geven: neem contact op of ga naar het dichtstbijzijnde INGLOT-verkooppunt, waar de benodigde informatie wordt gevraagd om naar het hoofdkantoor in Polen te sturen.


Bevatten de producten van INGLOT nikkel, parabenen of parfum?
Bij INGLOT zijn wij zeer begaan met het welzijn van onze klanten, onze producten worden dan ook zorgvuldig en volgens de laatste richtlijnen ontwikkeld dan wel aangepast.

Hierbij houden we ook altijd rekening met de meest gevoelige huid!

Nikkel
In alle producten van INGLOT zit geen nikkel verwerkt. Hoewel onze ingrediëntenlijsten compleet zijn, en natuurlijk aan de wet voldoen, is het onmogelijk om te controleren of aan de oorsprong de gebruikte grondstoffen geen zeer kleine - in de grootte van delen per miljoen - sporen bevatten van enkele stoffen die niet op de lijst staan, waaronder nikkel. Noch INGLOT, noch de andere cosmetische bedrijven kunnen dus met zekerheid de absolute afwezigheid van dit metaal geven.

Parabenen
In alle producten van INGLOT worden op dit moment geen parabenen gebruikt. De eventuele aanduiding "paraben free" staat duidelijk vermeld op de verpakking van de producten en in de beschrijvingen op de site. 

Parfum
De parfumering van onze producten, als die aanwezig is, is niet alleen geselecteerd op de aangename geur, maar ook op de verdraagbaarheid.

De meeste parfums bevatten allergene stoffen, die 'allergenen' worden genoemd: als deze aanwezig zijn, is het verplicht dit aan te geven op het etiket, ook als het percentage zeer laag is. Wij proberen, waar mogelijk, parfums te gebruiken zonder allergenen, waardoor ze minder problemen zouden moeten geven.

Het parfum staat, indien aanwezig, aangegeven op de ingrediëntenlijst als PARFUM of FRAGRANCE.


Worden de producten van INGLOT getest op dieren?
Nee zeker niet, INGLOT loves animals! Al onze make-up items zijn daarom volledig dierproefvrij. INGLOT voert geen tests uit op dieren en geeft daar ook geen opdracht voor, zoals in de betreffende Europese wetgeving wordt voorgeschreven. In 2014 is INGLOT dan ook officieel dierproefvrij gecertificeerd door TÜV Rheinland in Polen. 

Verder benadrukken we dat INGLOT bij de ontwikkeling van nieuwe producten controleert of er geen dierproeven zijn uitgevoerd op grondstoffen. We only test on friends & family 😊

Het is zelfs zo dat 60% van ons gehele assortiment Vegan gecertificeerd is met het V-label. Nu vraag je je misschien af wat het verschil is tussen dierproefvrij & vegan. Wanneer een product vegan gecertificeerd is, betekent dit dat er ook geen dierlijke bijproducten in verwerkt zijn. Hierbij kun je denken aan Bijenwas, Lanoline (wolvet) en Carmine (een natuurlijk pigment gemaakt van luizen).


Zijn de producten echt officieel Halal gecertificeerd?
Great news! Er zijn veel items in ons assortiment officieel Halal gecertificeerd. Dit houdt in dat de items geen dierlijke ingrediënten bevatten en alcoholvrij zijn. Hierdoor zijn alle producten die Halal gecertificeerd zijn, ook vegan. Ook de productie van de items, onder eigen toezien, voldoet aan de islamitische regelgeving wat betreft Halal producten. De items zijn officieel Halal gecertificeerd. 

Bekijk het Halal certificaat

         

Ik zou graag jullie producten willen verkopen aan mijn klanten in mijn zaak, kan dit?
Wat leuk dat jij erover nadenkt om INGLOT-producten te verkopen in jouw salon of winkel!

Wij bieden verschillende mogelijkheden aan voor partners. Dit houdt in dat je onze producten kunt verkopen aan je klanten. Graag lichten we dit verder toe in een persoonlijk vrijblijvend gesprek bij ons op locatie! Zou je hier een afspraak voor willen inplannen of graag meer informatie over willen ontvangen? Mail dan naar info@inglotbenelux.nl en dan nemen we snel contact met je op!


Kan ik een artikel terugsturen of ruilen?
Als de online bestelde producten niet aan jouw verwachtingen voldoen (m.u.v. beschadigingen of verkeerd geleverde artikelen), of je hebt per ongeluk een verkeerd product besteld, dan kun je de bestelling retourneren. Echter, voor het retourneren van cosmeticaproducten gelden wel een tweetal regels:

  • Je kunt begrijpen dat alle cosmeticaproducten die je ontvangt nieuw, vers en ongeopend zijn. Uiteraard is dit onze standaard. Wanneer je toch spijt hebt van je bestelling, verwachten wij natuurlijk wel dat je de producten op dezelfde manier retourneert als dat je ze ontvangen hebt (ongebruikt en ongeopend). Dit doen wij omdat de cosmeticaproducten onder zogenaamde hygiëneproducten vallen;

  • Je kunt een product terugzenden als je binnen 14 dagen na ontvangst een retouraanvraag hebt gedaan. Na het indienen van je retouraanvraag, heb je nogmaals 14 dagen om het product naar ons terug te sturen.

We care for the environment 🌿, dus proberen wij retourzendingen te beperken. Hierdoor zijn de verzendkosten voor eigen rekening.

Heb je een product ontvangen dat beschadigd of helemaal stuk is? 😔 Neem contact op met onze klantenservice. En wij zorgen voor een passende oplossing!

Of heb je verkeerd geleverde producten of onjuiste aantallen ontvangen? Dan kun je jouw bestelling kosteloos retourneren. Bij het ontvangen van onjuiste aantallen zullen wij de producten kosteloos nasturen. In beide gevallen vragen wij je om binnen 48 uur na ontvangst van jouw pakket contact op met onze klantenservice zodat wij op de hoogte zijn.


Hoe doe ik een retouraanvraag?
Wat jammer dat je niet tevreden bent met jouw producten! 😔 Kunnen wij jou persoonlijk verder helpen om wel tevreden te zijn? Neem dan contact met ons op via de chat, mail, of telefoon.

Wil je toch een product of bestelling retourneren? Meld je retour dan hier aan en je ontvangt de instructies per mail!


Hoe wijzig of annuleer ik mijn bestelling?
Wanneer je graag je bestelling wilt annuleren of wijzigen, kan je zo snel mogelijk contact opnemen met onze klantenservice. Bel naar 0318 769 286 of mail naar info@inglotbenelux.nl. Dit kan alleen wanneer je bestellingstatus nog niet op “Bestelling wordt verwerkt” of “Bestelling is verzonden” staat.

Staat jouw bestelling al op ‘’Bestelling wordt verwerkt’’ of ‘’Bestelling is verzonden’’? Dan kunnen wij helaas jouw order niet meer wijzigen of annuleren. Het pakket is dan al onderweg naar jouw huis! 🏡


Ik heb een andere vraag. Waar kan ik terecht?
Ask us anything! Heb je een vraag over onze producten, je bestelling, onze webshop of iets anders? Laat het ons weten!

Online chat: tussen 09.00 – 17.00 uur op werkdagen
Telefonisch: 0318-769286 tussen 09:00 - 17:00 op werkdagen.
Mail: info@inglotbenelux.nl, we proberen je vraag binnen 48 uur te beantwoorden!
Social Media: Instagram @inglot_nl of Facebook @inglotnl